У Лозовій представники КВУ розповіли про ідею запровадження "Партійного дому"

17 лютого у Лозовій відбувся круглий стіл організований Харківським обласним відділенням ВГО «Комітет виборців України»: «Як протидіяти політичній корупції: рецепт змін від КВУ». Сам захід був поділений на два тематичні блоки. Спочатку обговорили питання оренди комунального майна в області, а потім зупинилися на змінах щодо закону про державне фінансування політичних партій.

Під час своєї доповіді керівник обласного відділення КВУ Михайло Камчатний представив результати моніторингу щодо оренди політичними партіями комунальної власності на Харківщині та результати анкетування представників політичних партій. Він відзначив відкритість міських рад обласного підпорядкування, які надали інформацію щодо переліку партій, які орендують комунальне майно. На відповідні запити належним чином відповідала більшість міськрад і це відповідає ситуації по всій Україні. М.Камчатний рекомендував представникам міської громадськості закріпити у положенні про порядок оренди комунального майна право політичних партій на оренду майна за пільговою ціною, виділити одне чи кілька приміщень, яким би по черзі могли користуватися різні партії під конкретну діяльність, а також розглянути питання створення «партійного дому» на території громади.


Експерт обласного відділення КВУ Віталій Носачов ознайомив учасників заходу із законопроектом, розробленим спільно КВУ із народними депутатами, який стосується використання партіями коштів, отриманих із Державного бюджету України на фінансування їх статутної діяльності. Проект закону визначає на що партії можуть витрачати бюджетні кошти, встановлює відповідальність за нецільове використання коштів і пропонує на законодавчому рівні визначити частку коштів, яку партії мають спрямувати на розвиток їх місцевих осередків. Зокрема, пропонується заборонити партіям витрачати гроші з держбюджету на політичну рекламу за кошти платників податків, бо така ситуація не сприяє розвитку самих партій. Встановити чіткий перелік того, на що партії можуть витрачати кошти та закріпити, щоб 70% коштів партія має направити на розвиток її місцевих осередків і лише 30% залишати в центрі.


Під час обговорення учасники заходу, серед яких була переважна більшість представників місцевих осередків політичних партій, зазначили, що потрібно бути дуже обережними при визначенні такого поняття як політична реклама. Чітко розрізнити політичну рекламу з інформуванням виборців.


Також більшість виступаючих відзначила цікавість ідеї створення «партійного дому», але із залученням на рівні громади до цього громадських організацій, давши йому назву «народний дім».