Parliamentary parties massively bought advertising on TV for public funds.

During October-December 2017 parliamentary political parties spent 199 million hryvnias. (of which 197 million is the money of the State Budget of Ukraine). A quarter of the amount, 56 million, was aimed at advertising in the media. Of these, 40 million were spent on television advertising, which is a record indicator. The parties spent on TV advertising the same amount of money on the salaries (27 million) and the lease of premises (15 million) taken together. The most money on advertisement was spent by the “Batkivshchyna” Party and “the People's Front”: 63% and 33% of total party expenses. 

Найбільше грошей на рекламу спрямували ВО «Батьківщина» та «Народний Фронт»: 63% та 33% від загальних витрат партій.

«Народний Фронт» заплатив за розміщення реклами на телебаченні 18 млн. грн. Кошти отримали ТОВ «Медіапартнество», «Глобал медіа груп», «Старлайт Бренд Контент», діяльність яких експерти пов’язують із такими телеканалами як ICTV, СТБ, Новий Канал та ін. Призначення коштів – розміщення рекламних матеріалів на телебаченні.

ВО «Батьківщина» витратила на рекламу по ТБ 10 млн. грн. Із них понад два мільйони було заплачено за виступи на телеканалі «Інтер», 96 тис. – за виступ на телеканалі ICTV. Також понад чотири мільйони було перераховано за виступи ТОВ «Старлайт Бренд Контент», три мільйони – ТОВ «Глобал медіа груп». 

Також значний відсоток коштів на рекламу спрямували «Опозиційний блок» та Радикальна партія Олега Ляшка: по 18% від загальних витрат.

«Опозиційний блок» перерахував понад п’ять мільйонів гривень із загалом шести ТОВ «Інтер реклама центр». Призначення коштів – розміщення матеріалів.

Радикальна партія Олега Ляшка витратила на рекламу по ТБ два мільйони гривень. Із них понад 950 тис. отримало «Інформагентство «112-Україна»», ще 800 тис. – ТОВ «Телеканал «Прямий»». Гроші передані за розміщення інформаційних роликів та відеоматеріалів у ефірах телеканалів.

БПП «Солідарність витратила на рекламу по ТБ 8% від всіх коштів, «Самопоміч» - 1%.

«Як і минулоріч, напередодні новорічних свят партії масово розмістили рекламу на центральних телеканалах за державні кошти. У 2016 році на це пішло 35 млн., у 2017 році – 40 млн. Таким чином політичні партії привітали українців зі святами за їх же гроші. Ми очікуємо, що із наближенням президентських та парламентських виборів суми витрат на рекламу будуть зростати. Це є негативною тенденцією, що дає підстави говорити про нецільове використання коштів з боку політичних партій», – зазначив голова КВУ Олексій Кошель. 

Дані на основі звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за IV квартал 2017 року.

Інформація в рамках проекту «Дослівно».

Мультимедіа