CVU found 272 suspicious contributions in the financial statements of the candidates

During the analysis of the interim financial statements of the candidates for the post of President of Ukraine, CVU found several hundred suspicious cash contributions made by citizens to the election funds of the candidates.

These are about 272 cash contributions for the same amount - from 145 to 149 thousand UAH. Namely, in general, citizens made contribution over 39 million UAH.

Такі підозрілі внески були зроблені на користь одинадцяти кандидатів у Президенти: А. Гриценка, Ю. Бойка, Р. Кошулинського, Є. Мураєва, В. Наливайченка, В. Скоцика, О. Вілкула, О. Богомолець, В. Зеленського, С. Тарути, В. Кривенка.

Найбільше таких внесків надійшло до виборчих фондів А. Гриценка та Ю. Бойка. Так, фізичні особи перераховували до виборчого фонду А. Гриценка кошти в однаковому розмірі 145-149 тис. грн. 97 разів, Ю. Бойка – 83 рази.

Р. Кошулинський отримав від громадян 32 підозрілі грошові внески розміром 145-149 тис. грн., В. Скоцик – 15, Є. Мураєв – 11, В. Наливайченко – 9, О. Вілкул – 8, О. Богомолець – 7, В. Зеленський – 4, С. Тарута – 4, В. Кривенко – 2.

До прикладу, Є. Мураєв отримав 06.02.19 відразу десять внесків від жителів міст Одеси, Харкова та Сєвєродонецька на однакову суму – по 149 000 грн. Р. Кошулинський 28.02.19 отримав від фізичних осіб дев’ять внесків на однакову суму – по 148 000 грн. В. Скоцик отримав чотири внески на однакову суму – по 144 827 грн. В. Наливайченко 06.03.19 отримав грошовий внесок від фізособи на суму 149 999 грн., 18.03.19 – ця ж особа знову зробила внесок на таку ж суму - 149 999 грн.

Суми внесків по 145-149 тис. грн. не є випадковими. Саме в такий спосіб фізичні особи можуть уникати спеціальної фінансової перевірки. Адже сума грошового внеску, яка дорівнює чи перевищує 150 000 грн., підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу. Тоді як суми близькі, але все ж менші за 150 тис. грн., такому моніторингу не підлягають (ч.1 ст. 15 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).

Формально внескодавці та кандидати не порушують виборче законодавство, надаючи та отримуючи такі внески, однак ця ситуація свідчить про непрозорість походження коштів для фінансування виборчої кампанії. Зокрема, може мати місце ситуація, коли фінансова операція (внесок на користь кандидата) не відповідає фінансовому стану внескодавця. На думку КВУ такі внески мають стати підставою для додаткового внутрішнього моніторингу з боку Державної служби фінансового моніторингу України.