КВУ закликає змінити закон про держфінансування партій

Перший етап державного фінансування політичних партій показав необхідність невідкладного внесення змін до чинного законодавства. Про це заявив на прес-конференції в УНІАН голова КВУ Олексій Кошель, представляючи законопроект щодо внесення змін до Закону «Про політичні партії в Україні» в частині державного фінансування політичних партій.

«Ключовим завданням держфінансування було забезпечити незалежність партій від коштів і зобов’язань основних олігархічних груп. Крім цього, закон мав сприяти розбудові політичних партій і перетворенню їх із «київських клубів» на дієві структури» – зазначив Олексій Кошель.

Перші фінансові звіти політичних партій показали, що часто державні кошти витрачаються фактично на вітер. Так, політична партія «Самопоміч» витратила більше половини державних коштів на саморекламу: фінансування 5-ти мільйонного накладу партійної газети та сюжетів у новинах. Із 42,6 млн. грн. на використання ЗМІ було витрачено 22,7 млн. грн. «Тобто, кожна друга державна гривня була спрямована не на розвиток політичної партії, а на саморекламу» , – додав Кошель.

Радикальна партія Олега Ляшка за кошти з Державного бюджету наприкінці грудня провела потужну рекламну кампанію на телебаченні. Швидше за все, телереклама «Народного Фронту» також проводилися за кошти платників податків. «Формально це не є порушення чинного законодавства, але, виходячи із логіки закону, маємо приклад звичайного маніпулювання», – підкреслив голова КВУ.

Комітет виборців України разом із групою народних депутатів розробив законопроект щодо внесення змін до Закону «Про політичні партії в Україні», який передбачає вичерпний перелік статей, на які партії можуть витрачати державні кошти. Серед них: проведення зустрічей із виборцями, навчання партійців, фінансування регіональних структур, створення аналітичних і експертних центрів», – зазначив Кошель.

У законопроекті також передбачено заборону на розміщення за кошти Державного бюджету рекламних матеріалів (ТБ, радіо, друковані ЗМІ, Інтернет, зовнішня реклама). Крім цього, встановлено чіткі механізми розподілу державних коштів між регіональними осередками партій, що стимулюватиме розбудову партійних структур на місцях (30% - центральний офіс, 70% регіональні осередки залежно від результатів останніх парламентських виборів).