Facebook видалив мережу акаунтів з Росії, які поширювали фейки про західні вакцини

Як випливає зі звіту компанії, ці акаунти публікували фейки про західні вакцини, наприклад, поширювали інформацію, що вакцина AstraZeneca нібито перетворює людей на шимпанзе.

Як уточнюється в звіті, компанія видалила 65 акаунтів в "Фейсбуці" і 243 аккаунта в "Інстаграмі".

Мережа цих акаунтів працювала на різних платформах і була націлена перш за все на аудиторію в Індії, Латинській Америці і - в меншій мірі - США.

"Наше розслідування виявило зв'язок цієї кампанії з Fazze - дочірньою компанією зареєстрованою в Великобританії маркетингової фірми, діяльність якої велася в основному з Росії. Зараз Fazze заблокована на нашій платформі", - йдеться в звіті.

У чому полягала кампанія?

У документі стверджується, що кампанія проти щеплень, яку вела мережа акаунтів, складалася з двох хвиль. Під час першої хвилі - в листопаді і грудні 2020 року - в мережі було розміщено меми та коментарі, в яких стверджувалося, що вакцина AstraZeneca може перетворити людей в шимпанзе.

Через п'ять місяців, в травні 2021 року акаунти почали ставити під сумнів ефективність вакцини Pfizer, посилаючись на якийсь витік документів з компанії AstraZeneca.

"Примітно, що обидві фази кампанії збігалися за часом з тими періодами, коли деякі уряди, в тому числі в Латинській Америці, Індії і США, обговорювали можливість екстреної видачі дозволу на ці вакцини", - йдеться в звіті.

В рамках кампанії створювалися статті та петиції з дезінформацією, які поширювали на різних платформах, в тому числі на Reddit, Medium і Change.org, а також за допомогою фейковий акаунтів в "Фейсбуці" і "Інстаграмі".

Як розкрили мережу?

Суть кампанії полягала в тому, щоб залучати інфлюенсеров з великою аудиторією у Instagram, YouTube і TikTok до публікації контенту з певними хештег, але без розкриття джерела повідомлень, йдеться в звіті.

При цьому мережі акаунтів так і не вдалося зібрати свою аудиторію, зазначає Facebook, - в Instagram їх постам не ставили лайки, їх петиція на мові хінді на Change.org зібрала всього лише 900 підписів, а під її англомовною версією підписалися 550 осіб.

Лише тільки оплачені пости інфлюенсерів змогли залучити деяку увагу користувачів. Але в підсумку саме співпраця з блогерами і погубила всю кампанію - мережу розкрили після того, як кілька інфлюенсеров публічно їх викрили, додали в Facebook.

Джерело: bbc.com