Кому вигідно поширювати фейки про вакцинацію, і що робить Facebook для їх стримання?

У середині серпня в Facebook в черговий раз оголосила про видалення фейкових акаунтів, які поширювали дезінформацію про вакцини від коронавірусу. Загалом з початку пандемії соцмережа видалила 3000 акаунтів, що поширюють фейки.

Остання велика хвиля блокувань акаунтів тих, хто поширював неправдиві дані про COVID-19, пройшла 10 серпня. Акаунти були зареєстровані в Росії: в соцмережі Facebook відзначили, що видалили 65 облікових записів в Facebook і 243 – в Instagram, пише RFI.

Інформацію про шкоду вакцин Pfizer і AstraZeneca поширювали користувачі, пов'язані з маркетинговим агентством Fazze. Йдеться про підрозділ російсько-британської компанії AdNow, стверджує BBC.

Раніше він пропонував популярним блогерам на інших платформах розповідати про високу смертність від західних вакцин. Пропозиція про співпрацю надійшла в тому числі французькому ютуберу Léo Grasset, який веде канал про науку DirtyBiology. У нього більше мільйона підписників.

Хто є замовником Fazze, неясно. У запитах про співпрацю маркетологи писали, що клієнт хотів би залишитися анонімним. Le Monde з'ясувала, що всі сліди компанії ведуть в Росію.

У квітні ЄС звинуватив на офіційному рівні Москву в спробах підірвати довіру до популярних в Європі вакцин. У зовнішньополітичній службі ЄС впевнені, що російські державні ЗМІ намагаються дискредитувати західні препарати для того, щоб просунути свій «Sputnik V» за кордоном.

У Росії ці звинувачення заперечують, заявляючи, що вакцини мають залишатися поза політикою.

Загалом з початку пандемії в Facebook та Instagram були видалені 3000 акаунтів, які «не відповідали політиці кампанії щодо COVID-19». З соцмереж також зникли 20 млн публікацій з неправдивою інформацією, запевняють в кампанії.

Три тисячі акаунтів з початку пандемії, яка триває вже півтора року, – не дуже велика цифра, однак це підтверджує дані дослідників про те, що неправдиві відомості поширюються з невеликої кількості популярних акаунтів.

Facebook і YouTube цілий рік намагалися виробити ефективний метод для боротьби з фейками про COVID-19. Їх спроби провалилися – платформи, як і раніше, активно просувають і показують користувачеві той контент, який привертає увагу і викликає дискусію. Тепер метод, який довго приносив компанії гроші, призводить до руйнівних наслідків.

Серед превентивних методів, до яких вдається Facebook та інші соцмережі – додавання спеціальних інфоблоків про користь вакцин, а також постійна модерація контенту. В останньому беруть участь не тільки співробітники, але й алгоритми, що використовують машинне навчання. Однак помітити фейки до їх активного поширення у комп'ютерних технологій, очевидно, не виходить.

Як повідомлялося, сенатори хочуть змусити Facebook відповідати за дезінформацію про вакцини від COVID-19.