Комітет виборців України порівняв витрати кандидатів, що отримали найбільше голосів на президентських виборах в Польщі 2015 р. і на президентських виборах в Україні 2014 р.
Петро Порошенко, Юлія Тимошенко та Олег Ляшко загалом витратили на вибори майже вдвічі більше коштів, ніж Анджей Дуда, Броніслав Коморовський та Павел Кукіз ($13.5 млн. проти $7.5 млн.) Витрати кандидатів у президенти України в 2014 р. становили: Петро Порошенко – $7.5 млн., Юлія Тимошенко – $5.2 млн., Олег Ляшко – $546 тис.; витрати кандидатів в президенти Польщі в 2015 р.: Анджей Дуда – $3.4 млн., Броніслав Коморовський – $3.9 млн., Павел Кукіз – $158 тис. При цьому, Анджей Дуда та Броніслав Коморовський разом за 2 тури виборів витратили менше коштів, ніж Петро Порошенко за 1 тур ($7.3 млн. проти $7.5 млн.)
Експерти КВУ зазначають, що традиційно високі витрати кандидатів на виборчі кампанії в Україні пов’язані із видатками на платну рекламу на телебаченні, радіо та на зовнішніх носіях (білборди, сітілайти). Так, на оплату реклами в ЗМІ із виборчого фонду Петра Порошенка було витрачено 85% усіх коштів; із фонду Юлії Тимошенко – 77% коштів, з фонду Олега Ляшка – 81% загальних коштів фонду. Натомість, у виборчому законодавстві Польщі встановлено обмеження щодо видатків на рекламу в ЗМІ у розмірі 80% від загальних видатків фонду.
Окрім цього, в Польщі діє ліміт на витрати з виборчого фонду кандидатів в президенти. Обмеження встановлюються відповідно до кількості виборців в державі (на 1 виборця передбачено 0.6 злотих). На президентських виборах в Польщі нарахували 30,6 млн. виборців і тому ліміт виборчого фонду для кандидатів склав $4.85 млн. Натомість, в Україні відсутні будь-які обмеження щодо розміру виборчого фонду кандидатів в президенти. Існує лише обмеження щодо максимального розміру внеску в виборчий фонд кандидатів.
КВУ вважає за доцільне при внесенні змін до закону «Про вибори Президента України» обмежити максимальний розмір виборчих фондів кандидатів в президенти. При обрахунку максимальних розмірів фондів можна використати досвід Польщі і визначати розмір фонду в залежності від кількості виборців в державі (на разі, в Україні 35.5 млн. виборців). Обмеження максимального розміру виборчих фондів спонукатиме кандидатів в президенти до більш активної роботи із виборцями замість механічного поширення власних ідей через ЗМІ.