Комітет виборців України закликає політичні партії та потенційних кандидатів у Президенти відмовитися від розміщення рекламних матеріалів до офіційного старту виборчої кампанії.
За оцінкою КВУ впродовж останніх місяців 15 політичних партій та потенційних кандидатів у Президенти проводили масовані рекламні кампанії, що мають ознаки політичної реклами. Загалом всі українські партії впродовж квітня-червня витратили на рекламу 60 млн. грн. Із парламентських партій найбільше витратила «Батьківщина» (24,8 млн.), із позапарламентських – «Основа» (8,8 млн.). У порівнянні із І кварталом загальні витрати партій в ІІ кварталі 2018 року збільшилися маже вдвічі (100,1 млн. проти 177,1 млн.).
При цьому офіційний старт виборчої кампанії із виборів Президента відбудеться лише за дев'яносто днів до дня голосування – на початку січня 2019 року.
Засилля політичної реклами переводить вибори в беззмістовну площину, коли замість обговорення програм, ідей, стратегій акцент робиться на формі, емоціях, гаслах.
Показово, що політичну рекламу критикують й самі політики. У 2014 р. Юлія Тимошенко закликала відмовитися від «нікчемної реклами». Анатолій Гриценко вказує, що рекламу варто заборонити, адже вона «коштує сотні мільйонів». Олег Ляшко і Олег Березюк зареєстрували законопроект №2474а «Про заборону політичної реклами». Схожу позицію також публічно підтримують члени БПП та Народного Фронту.
КВУ закликає потенційних кандидатів у Президенти та політичні сили виконати свої публічні обіцянки та відмовитися від реклами до офіційного старту виборчого процесу. «Українські громадяни заслуговують на те, щоб отримати кілька місяців передвиборчої тиші до офіційного старту виборів. Це також дозволить зменшити традиційно найбільш витратну статтю виборчих бюджетів – телевізійну рекламу і створити більш рівні можливості для тих кандидатів, які не мають коштів для подібного політичного марнотратства», - підсумував голова КВУ Олексій Кошель.