Багато з тих, хто уклав декларацію з сімейним лікарем, терапевтом або педіатром, тривалий час не мав потреби відвідувати амбулаторію чи поліклініку. А коли така потреба виникла - дізнався, що його лікар більше не працює тут.
НСЗУ для пацієнта розповіли, що робити, якщо вам потрібна допомога сімейного дікаря, а він звільнився.
Якщо людина звернулась до центру надання первинної меддопомоги і дізналась, що її лікар звільнився, то в закладі мають запропонувати подати декларацію до іншого лікаря. Або пацієнт обирає будь-який інший заклад на свій розсуд. Ось тут ми розповідали https://bit.ly/32T81y5 як шукати фахівця, з яким можна укласти декларацію. Допоможе або електронна карта на дашборді НСЗУ https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map, або дзвінок до контакт-центру НСЗУ на номер 16-77.
Центри первинної медичної допомоги мають інформувати пацієнтів про звільнення тих лікарів, з якими вони уклали декларації. Ось яким чином:
розміщувати інформацію безпосередньо у центрі ПМД, в доступному для пацієнтів місці;
розміщувати інформацію на веб-сайтах, у соцмережах відповідного ЦПМСД. Звичайно, якщо заклад має власні веб-сторінки;
індивідуально повідомляти пацієнтів телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами.
Заклад первинної меддопомоги має протягом одного місяця з дати звільнення лікаря, а значить і припинення дії декларації, повідомити про це пацієнта (або його законного представника) за допомогою бажаного способу зв'язку, зазначеного у декларації такого пацієнта.