Як випливає зі звіту компанії, ці акаунти публікували фейки про західні вакцини, наприклад, поширювали інформацію, що вакцина AstraZeneca нібито перетворює людей на шимпанзе.
Як уточнюється в звіті, компанія видалила 65 акаунтів в "Фейсбуці" і 243 аккаунта в "Інстаграмі".
Мережа цих акаунтів працювала на різних платформах і була націлена перш за все на аудиторію в Індії, Латинській Америці і - в меншій мірі - США.
"Наше розслідування виявило зв'язок цієї кампанії з Fazze - дочірньою компанією зареєстрованою в Великобританії маркетингової фірми, діяльність якої велася в основному з Росії. Зараз Fazze заблокована на нашій платформі", - йдеться в звіті.
У чому полягала кампанія?
У документі стверджується, що кампанія проти щеплень, яку вела мережа акаунтів, складалася з двох хвиль. Під час першої хвилі - в листопаді і грудні 2020 року - в мережі було розміщено меми та коментарі, в яких стверджувалося, що вакцина AstraZeneca може перетворити людей в шимпанзе.
Через п'ять місяців, в травні 2021 року акаунти почали ставити під сумнів ефективність вакцини Pfizer, посилаючись на якийсь витік документів з компанії AstraZeneca.
"Примітно, що обидві фази кампанії збігалися за часом з тими періодами, коли деякі уряди, в тому числі в Латинській Америці, Індії і США, обговорювали можливість екстреної видачі дозволу на ці вакцини", - йдеться в звіті.
В рамках кампанії створювалися статті та петиції з дезінформацією, які поширювали на різних платформах, в тому числі на Reddit, Medium і Change.org, а також за допомогою фейковий акаунтів в "Фейсбуці" і "Інстаграмі".
Як розкрили мережу?
Суть кампанії полягала в тому, щоб залучати інфлюенсеров з великою аудиторією у Instagram, YouTube і TikTok до публікації контенту з певними хештег, але без розкриття джерела повідомлень, йдеться в звіті.
При цьому мережі акаунтів так і не вдалося зібрати свою аудиторію, зазначає Facebook, - в Instagram їх постам не ставили лайки, їх петиція на мові хінді на Change.org зібрала всього лише 900 підписів, а під її англомовною версією підписалися 550 осіб.
Лише тільки оплачені пости інфлюенсерів змогли залучити деяку увагу користувачів. Але в підсумку саме співпраця з блогерами і погубила всю кампанію - мережу розкрили після того, як кілька інфлюенсеров публічно їх викрили, додали в Facebook.
Джерело: bbc.com