Вакцинація від COVID-19 – чому така кількість різної інформації в інформаційному просторі? Яку обрати, щоб бути в безпеці?
Для того, що б розібратись з цим питанням треба знати джерела інформації і яку мету переслідує кожне з них.
Є декілька зацікавлених груп, які поширюють інформацію.
Перша група: державні і міжнародні установи, інформаційні агенції (які керуються журналістськими стандартами) і просунуті лідери громадської думки. Вони поширюють достовірну інформацію, яка ґрунтується на передових наукових дослідженнях.
Їх мета: зберегти людський ресурс (тобто життя і здоров’я людей) в масштабах країни і світу.
Проблема в комунікації: оскільки не всі громадяни довіряють владі і владним інституціям, тому інформація про важливість вакцинації від держави – не завжди досягає мети.
Друга група: активні люди, так звані «інфлюенсери», які постраждали від дій влади, медицини або фармакології, або люди, які мають тривожні розлади в наслідок хронічного стресу.
Їх мета «попередити» від помилок, передати свій негативний досвід іншим всіма доступними джерелами комунікації від постів і коментарів в соціальних мережах і месенджерах, а також в особистому спілкуванні.
Третя група: комунікаційники-маніпулятори, вірус-мейкери, які продають політикам, корпораціям, малому та середньому бізнесу наші персональні данні (від паспортних даних, наших зв’язків у соціальних мережах, наші дії в онлайн, наші онлайн вподобання і наші емоції), все це потрібно їм для того щоб спрямувати нас у потрібному їм напрямку від обрання кандидата на виборах до купівлі товару в інтернеті.
Їх мета – примусити нас реагувати на фейки про ковід і вакцинацію, а також поширювати лякливі фейки щоб зібрати побільше інформації про нас і наших знайомих.